mandag 23. februar 2015

Vinterens snarvisitt


Ut av kjøkkenvinduet i går..
I går og lørdag var det vårstemning så det holdt. Det knoppet på trærne, så vi tok inn litt kvister fra morelltrærne og epletreet. Perfekt ikke sant? Ingenting annet kan gi slik en herlig forventningsfull kribling i hele kroppen. Nesten ingenting annet i hvertfall.
I dag... 
Og så var vinteren tilbake igjen. Regner med en snarvisitt bare. Det er + 1 grad ute, så ikke akkurat vintertemperatur. Jeg håper at det resulterer i at resten av sneen og isen forsvinner raskt. Det hadde vært gull. 

Jeg simpelthen ELSKER perioden fremover. Det gjør faktisk ingenting om det sner litt innimellom, så lenge det aller meste av tiden er snesmelting, sol, fuglekvitter og MASSE sildrende vann. 

Mens det sner ute, er jeg inne. I dag er vesla hjemme også. Feber i tre dager, så da tar vi en ekstra dag hjemme for sikkerhetsskyld. Vi har nemlig en slik perfekt sykdomsperiode. Kan det være bedre liksom? Syk mann, syk datter, slapp sønn. Hurra!! 

Men mens energien er på bånn, virus og bakterier er på topp, så driver jeg med håndarbeid:

Oslo-anorakken med fargekombinasjon Manglerud.
Strikket i Tykk Abuelita
Pulsvarmer og mansjetter i bambusgarn fra
Europris
Pannebånd til meg selv i bambusgarn fra Europris


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar