tirsdag 14. april 2015

Fra vår til snarvisitt fra kong vinter

Her er et innlegg jeg skulle lagt ut for lenge siden. Jeg har bare ikke rukket å skrive det før nå. Noen ganger går dagene bare for fort uansett hva man fyller dem med, eller ikke fyller dem med.

Rett før påske, da vi trodde våren var på plass og vi koste oss over spirer på trær og busker og blomster små, så begynte det å snø! MYE! Nå var det meldt fra yr. Men likevel var mengden så enorm på kort tid at det ble kaos. Det var ikke sjans til å få måkt veiene. Det var for mye trafikk til at måkebilene fikk fart nok til å fjerne snøen. Det gjorde jo at det ble enda mer kaos og trafikken sto. Jeg klarte å få levert sønnen på skolen, men på vei til barnehagen ble det verre. Det er jo et lite stykke å kjøre, og trafikken sto. Jeg mener virkelig sto helt stille. Jeg kom ikke til det stillestående partiet før etter at jeg hadde passert siste mulighet for å snu. Det gjorde at jeg brukte to timer fra jeg kjørte til jeg var hjemme igjen. Halvannen time ned i køen ga jeg meg og kjørte hjem. Egentlig ga jeg opp tidligere, men jeg fikk ikke snudd. Med mengden snø, fotgjengere i veien osv, så turte jeg ikke risikere å bli stående på tvers. Der hadde jeg jo kunnet blitt stående ganske lenge. 

Men vesla og jeg reiste hjem igjen og koste oss hjemme i stedet. Fikk gått på ski og vært litt ute, men bare litt. Det var så dyp snø at det ikke var mulig for vesla å bevege seg! 

Med så mye snø ute, så nøt vi våren inne.... 
  
 

Det skal legges til at i dag, 13. april, faller det også snø! Ser ut til at Kong Vinter vil herje litt med oss i år. Og pantene jeg har sådd trenger mer plass og bør settes ut. Mulig jeg forsøker i slutten av uken og så får vi rett og slett se om de overlever.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar