onsdag 27. mai 2015

Vår....brrr....

Snart er mai over og vi er lovet sommervarme. Kjempefint sier jeg, for nå er det ganske kaldt. I dag er det strålende sol, og man skulle tro det var godt og varmt. Jeg forsøkte derfor å sette meg ut. Nøt lunsjen min ute, men så kom det en sky. Og da var det ikke annet å gjøre enn å gå inn igjen. Brrrr....
17. mai var også kald. Selv de med bunad frøs. Ull var ikke nok. Det sier vel litt om effektiv temperatur.

Men selv om vi/jeg fryser, så stortrives plantene ute. Det er grønt og frodig. Det blomstrer og dufter nydelig. Snart kommer syrinene i full blomst. Sent men godt. Jordbærene har begynt å få blomster. Det er alltid stas, for da er det snart mulig å få seg en mums i hagen. Ettersom jeg ELSKER jordbær, så skulle jeg gjerne hatt en egen jordbæråker. Rett og slett. Tenk å kunne rusle ut og plukke seg en kurv eller to med solvarme, modne og søte Corona f. eks. Namme!

I år har vi faktisk vært ute og handlet sommerblomster. Koselig med blomster rundt inngangspartiet. Kjøpte også lavendel som vi har tenkt å ta inn i vinter. Den lukter godt, selv om den ikke ser allverdens staslig ut.... foreløpig i hvertfall. Tomater og agurk har vi satt ut også. Agurken tålte ikke overflyttingen, så den døde. Men jeg har sådde litt smått inne også, så får vi se om det bærer frukter etterhvert.

Ellers syns jeg disse er kjempefine:



Løytnantshjerter. Kanskje jeg skal lage plass til en i hagen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar