tirsdag 29. desember 2015

Snart er julen over...

Snart er vi ferdige med å forspise oss på sukker, fett og hvetemel. Kort tid gjenstår før vi er tilbake til sunt kosthold, trening og helse i fokus. Jeg skal ikke slanke meg i 2016 ettersom jeg ammer, men jeg skal ha fokus på ren mat, ikke hvetemel, minst mulig og etterhvert ikke korn - ja, og så ikke sukker, dvs sjokolade kun på lørdag. I tillegg skal jeg begynne å trene/bevege meg igjen. Det skal bli deilig! Jeg må være forsiktig enda litt til, men snart virker kroppen min igjen tenker jeg. Hurra! I denne prosessen antar jeg at jeg vil gå ned i vekt, inn i cm, så jeg har all intensjon om å blogge om det. Hvorfor det? Jo, fordi det føles litt mer forpliktende om jeg vet at det er den minste risiko for at noen leser om mine utskeielser og det er motiverende at andre leser om mine suksesser. Men jeg kommer ikke til å legge ut vekt og mål i tall. Dere får nøye dere med tallene på reduksjoner....

Noen tips til hvordan jeg kan presentere dette? Tabell? Graf? Laget i excel? Annet program?

Før vi kommer så langt, så gjenstår det to feiringer. Den siste og ikke sååå viktige, er nyttårsaften. 2015 tar slutt om to dager. Sannsynligvis å vi ut og feire med ett barn i år. Kanskje to. Da skal vi se på fyrverkerier og si godt nytt år til hverandre og kanskje en nabo. Det gjorde jeg og Høvdingen i fjor. Det var hyggelig det. Kaldt. Dårlig sikt til fyrverkeriet, som også er litt skummelt. Men koselig. I år vil Vesla være med også. Vi får forsøke å vekke henne, selv om jeg egentlig ikke tror på det. Lille er neppe interessert.

Før vi feirer ankomsten av 2016, så skal vi feire ankomsten av noe langt viktigere. Nemlig at det er tre år siden Vesla ble født. I morgen blir vår store lille prinsesse tre år. Det må feires med kaker og gaver og kos. Vi gleder oss her vi er så slitne at vi er helt fillete. Jeg sitter fast i sofaen med lille og paps baker på kjøkkenet. I morgen skal det bakes mer. Selv om vi er slitne, så må vi gjøre klar til skikkelig feiring for Vesla. Og så er det heldigvis tre måneder til neste feiring....

Ha en god kveld, god feiring, og godt nytt år alle sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar