mandag 9. november 2015

Barbering og hodeløse mus

En av de store gledene når man er gravid, er de dagene man klarer intimpleie. Ikke nødvendigvis vasking "forneden", det får jeg til. Men i dag lå mini sånn i magen og bekkenet kranglet så lite at jeg klarte å epokene leggene mine. Hurra!!! Det er de små ting som gjelder her i livet. Helt klart. Midt mellom leggene har jeg hverken sett eller fått til på lang tid. Når barnet er ute og jeg igjen ser ... Tærne.... Så blir nok gjensynsgleden som å se en god gammel venn. Gledelig gjensyn. 

Og da kan jeg også ligge på magen. DÉT gleder jeg meg til det!!!

Rett før denne julaftenpregede hendelsen, altså mine blankepilerte legger, fikk vi hilse på en annen mus. Barna og jeg dusjet og lille frøken hopp-og-sprett ville ta badstue. Heldigvis var den kald. Der hadde nemlig vår søte og nydelige pus hatt seg en skikkelig orgie. Drapsorgie. Eller kanskje ikke orgie. Men det var endel blod. Og midt på gulvet en svær og feit mus. Uten hode. Spart for å kunne snækses på når hun lyster noe annet enn tørrfôr og kveldsmat. 

Om ikke annet får barna et naturlig forhold til at vi og andre dyr spiser hverandre....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar