mandag 8. februar 2016

Blåmandag

I dag er visst den offisielle blåmandag, dagen etter fastelavn og før fetetirsdag. Onsdag er det askeonsdag og fasten starter. 

Svømmebassenget, eller sandkassen som den vanligvis fungerer som, i Veslas barnehage. Regner med det blir endel våte barn i dag. Men vann er gøy om ikke annet.


Ut av vinduet i stuen min ser det slik ut:


Sludd:

Hverken vårlig eller vinterlig akkurat nå. Det er godt å være inne er hva det er.

Vi er ikke religiøse her, så det blir hverken fetetirsdag eller faste fra onsdag på oss. Men fastelavnsboller ble det i går. Høvdingen og Vesla overnattet hos besteforeldrene. Vesla var med å bake boller. Selv om jeg ikke egentlig spiser hvetemel annet enn lørdag og evt pizza en dag i uken, så måtte jeg jo smake. De var så gode som jeg husker mammas boller. Men det er litt morsomt. Hvetemel gir heftigere blodsukkerstigning enn sukker. Når man skal lage "sunnere" fastelavnsboller, så bytter man sukkeret i kremen med en eller annen erstatning, men beholder hvetemelet i bollene. Jeg er jo enig i at det er nødvendig for smaken, og alle monner drar, men det er litt festlig også.

I dag skal Lille og jeg på Helesestasjon på barselgruppemøte. Spennende å se hva slags barselgruppe vi blir plassert sammen med denne gangen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar