mandag 4. januar 2016

Det nye året er ikke lenger nytt

Det nye året har allerede rukket å bli noen dager gammelt. I dag er den fjerde faktisk. I tillegg er dette den første hverdagen. Mange har dagen i dag som start for et nytt og bedre liv. Andre har allerede gitt opp nyttårsforsettene sine. 

Selv starter mitt gamle bedre liv igjen i dag. Selv om jeg skal tilbake til endel gamle vaner, så er det mange endringer og jeg skal forsøke å bygge grunnmuren enda stødigere enn før. 

Når det gjelder kosthold og trening, så har jeg et mentalt bilde av målet. Et bilde både av meg selv på "seierspallen", men også av hva målet er - altså et tall. Et tall jeg har bestemt at er trivselsvekten for min kropp. Hjernen må forstå at det er der vi hil være. 

For å oppnå dette eller disse målene, så gjør jeg ikke enorme endringer. Jeg kutter ut godter osv på hverdager. Heretter er det sjokkis KUN på lørdag. Hvetemel er ut igjen. Etterhvert ønsker jeg å fjerne det meste av korn. Må forsøke å finne en god oppskrift på lk granola forresten. Er så greit som frokost i en hektisk hverdag. Noen som har tips?

Med tanke på trening gjør endel seg selv ved at jeg gjør mye av det som har ligget og venteti huset. I tillegg kommer etterhvert trilleturer. Men for ikke å gape for høyt, så har jeg tenkt enkel hjemmetrening med ca 20 min varighet hver dag. Ikke mer enn hva jeg bør få til også når jeg er tilbake i jobb. Snart kan jeg ta opp treningen igjen også!

Godt nytt år


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar