tirsdag 19. januar 2016

Endelig mandag... på tirsdag

En helg med mange kalde grader oppå hverandre, mye innetid og lagring av energi. Hvilken bombe sprengtes? A-bome eller H-bombe?

Post-apocalypse
Eller også kalt mandag. Vi overlevde. Om enn litt frynsete og slitne, men vi overlevde. Ikke kan vi egentlig si at det var barna som var mest energikrevende. Vi sliter med litt sykdom og har vært syke begge voksne. Heldigvis ikke sånn at vi er sengeliggende. Sannheten er at vi er ikke sengeliggende fordi vi ikke har anledning til det. Hadde vi hatt barnefri så hadde det nok blitt mye hvile og tv for å hente oss inn. Men vi har hatt barna hjemme for kos.

Helgen forløp egentlig ganske fint. Fredag ga Vesla uttrykk for at hun savnet besteforeldrene, og da jeg fortalte mormor det så var mommo raskt ute med å ønske en liten leketurbesøk hit. Det fikk de selvsagt, så lørdag kom de og fikk lekt litt med barna. Vi voksne hadde sånne morsomme ryddeplaner, så vi skulle være hjemme uansett.

Kylling etter øl
Søndag kom en kompis av Høvdingen på besøk. Det var knallstas. I tillegg kom eldste jenta til Mannen, så da var det fullt hus og stormende jubel.

Gubben hadde fått tips på jobb om å steke hel kylling med bena i øl, så det fikk vi testet på søndag.

Her står den med "bena" i øl:




Artig vri. Vi brukte juleøl, så ølsmaken ble litt for kraftig. Kyllingen stekte også litt for lenge, så den ble litt tørr. Men vi gjør et nytt forsøk plutselig så ser vi om vi får det bedre til da.

Det ferdige resultatet ser unektelig godt ut




 Nå er vi på ny uke og nye muligheter. Jeg kommer til å bruke litt av de mulighetene til å sove kjenner jeg. Jeg rakk faktisk ikke å legge ut innlegget i går... jeg var rett og slett for trøtt og sliten til å få gjort det.

Oppdatering SK2016
Jeg jobber jo med eksteriøret og har et ønske om en litt annen sommerkropp 2016, helt uten å slanke meg. Jeg ser at det nytter. Vekten er mer eller mindre den samme, men centimetrene forsvinner jevnt og trutt. Godt er det, for jeg har en utfordring med klær og jeg har bestemt meg for å ikke kjøpenye klær før jeg enten MÅ eller har nådd matchvekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar